Ellos...

Har precis beställt lite sommarkläder ifrån Ellos :) Känner mig glad nu för detta var verkligen effektiv shopping som jag säger, beställningen gick på 98,- :) och så fick vi ett påsklakan på köpet, WIHO. (hade 150,- rabatt)



Men ändå, känner mig så himla fattig, studiebidraget räcker INTE LÅNGT, höj det med minst 1000,-.
Hur tror dom som bestämmer studiebidragen att man ska klara sig på 1050 kr? Alla har inte tid att jobba när man går i skolan, man vill ju ha ett liv också, HALLÅ? Testa att leva en månad på så lite pengar.
Är skyldig mamma 1000,-, mobil räkning ca 250,-, ska göra slingor ca 3-400, måste köpa skor, ca 500 :/ Sen ska jag och Älskling nog åka till Göteborg på lovet hoppas jag, vill köpa bikini då och lite somriga t-shirtar och klänningar och linnen. BAJS, snälla, låt mig hitta en 1000 lapp bortglömd på marken. Om inte, låt mig träffa någon gammal ensam äckligt rik tant/gubbe som bara avgudar mig och skänker mig alla deras pengar, och dör fridfullt i vetenskapen av att dom hade en sång ung och god vän sina sista dagar i livet. SNÄLLA GUD?
Och ett - är att dom ringde från Max igår och jag fick  INTE jobbet :( dom hade tydligen intervjuat 15 personer och det fanns bara 5 platser :( mkt synd, men jag får ju vara glad för jobbet på Borås arena, även om det bara bringar mig ca 460 kr i månaden :/ Blev lite ledsen, hade börjat planera massa saker jag skulle köpa med min lön.. ny tv, skor, väskor och sånna saker :) Det blir nog passungdom iår igen för 3 året i rad, lättaste jobbet att få tag i, roligt också men, vill göra något annat och tjäna lite mer än 6000 kr. Jobbigt att jag fyller 18 så sent, annars hade jag ju kunnat få lite mer möjligheter inom yrkesvärlden ^^

P.S Igår köpte jag och Robin glass, då kom jag på att jag måste skriva detta, för något inlägg sedan skrev jag att jag hade ätit min första glass, GLÖMDE då att skriva att min lilla Bettan bjöd mig på den, mycket snällt Lisa :) är dig evigt tacksam :) D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0